| Pengembara . Sebuah . Perjalanan |

"Sesungguhnya seseorang Muslim itu apabila berjalan di Jalan Dakwah, ia tidak berjalan dengan hatinya sahaja tetapi dibawa bersama hati saudara-saudaranya. Justeru itu, setiap pahala yang didapati di sepanjang perjalanannya, pasti akan terbias untuk saudara perjuangannya.."

Pages

Lilypie Kids Birthday tickers

Popular Posts

New Semester Begin :)

Salam 'alayk semuaaaa.. ^___^

Mesti rindu kan nak baca entry baru dari saya? Kan? Kan? Kan? Tolong jangan tipu diri sendiri ok..tak baik untuk kesihatan iman. (terdesak sangat dah ke cik sakinah?) hmmm.. -_-"

Ok, sila abaikan ayat-ayat sengal di atas. Petang-petang macam ni memang tahap kesengalan tu meningkat sikit. :D

Here is nothing to make you all know but of course la ada something for you to read. Just updating my life. As usual...pasal tak tahu dah nak taip apa tapi jiwa dah sengsara meronta-ronta nak taip sesuatu. heh.

InsyaAllah, esok semester kedua bermula. Huuu. Dan sekarang saya dah boleh terima umur saya yang sebenar untuk tahun 2012 ni walaupun baru tiga bulan lepas birthday yang ke-22. Selalu saya takkan mengaku selagi belum sampai birthday. Kanak-kanak riang dulu boleh la buat macam tu kan. Sekarang dah matured sikit dan berani terima kenyataan hidup. eceh~ Kat rumah ni pun dah lama kena cabut title "paling muda". Makin bertambah-tambah adik baru masuk. Satu perkembangan yang sihat lah kan. Alhamdulillah..sebab tu boleh paksa diri untuk terima kenyataan. haha.

Mungkin ada satu lagi kenyataan yang saya perlu hadapi kat rumah ni. Bakal diberi title "makcik kinah" or "makcik nurul" or what so ever. Makcik ok! Bukan setakat kakak lagi dah. Sebab ada baby boy akan masuk rumah ni nanti! Yang tak tahannya masing-masing dah berangan nak keliling dan tatap baby hari-hari. haha. Cool man, cool! Ok, saya terlebih excited tak boleh kawal. Welcome to DarusSakeenah lil Raiyan :)


 


Kalau ikutkan, sem lepas saya buat tutoring untuk student 2nd year engineering. Tapi sem baru nanti, saya dah tak mampu rasanya nak teruskan. Last sem, orang tengah cuti study week, saya boleh pulak bersilat dengan paper tutorial student untuk 8 minggu yang lepas. Sekotak jugaklah menanda siang malam sampai lebam. Tapi alhamdulillah semua settle before exam mula. Yang penting, tak effect result saya. Alhamdulillah Allah bagi saya ketabahan dan kekuatan. Soooo..no more cik sakinah or cik tutor or apa-apa jelah yang student saya panggil dan kawan-kawan sakat tu. For the moment je. InsyaAllah next time saya pasti akan buat lagi kerja ni sebab saya suka :)

Walaupun tak buat tutoring, saya buat home tuition untuk anak lecturer dan kawan-kawannya. Untuk subjek Prinsip Akaun yang dah lama saya tinggalkan. Best jugak study balik subjek ni. huhu.. All are boys, from SMI Al-Amin Bangi. Nasib baik budak-budak ni solehhh je. Boleh buat adik ipar ni. Siapa nak? :D

Ok, dah nak maghrib. InsyaAllah update lagi nanti.

Fii amaanillah~salam 'alayk !

at Pantai Sepat, Kuantan Pahang :)



DarusSakeenah
19 Februari 2012

2 pendapat pemerhati pengembaraanku:

bravo bravo!
laaaam punya tunngu!:P
baby sape tuu che mek?

 

hehe..lama eh..ko pon sama jugak..mcm dah lama je menyepi blog tu. hehe

baby kak yati. suami dia kena hantar posting kat perak. dia ada lagi satu sem kan..baby tak boleh bawak masuk kolej. sbb tu duduk DS. mai la dtg tgk baby !!! =D