| Pengembara . Sebuah . Perjalanan |

"Sesungguhnya seseorang Muslim itu apabila berjalan di Jalan Dakwah, ia tidak berjalan dengan hatinya sahaja tetapi dibawa bersama hati saudara-saudaranya. Justeru itu, setiap pahala yang didapati di sepanjang perjalanannya, pasti akan terbias untuk saudara perjuangannya.."

Pages

Lilypie Kids Birthday tickers

Popular Posts

Siapa paling lasak sebenarnya??


In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Assalamualaikum wbt.

Siapa paling lasak??
Siapa time kecik2 dulu paling lasak skali??

Ahad lepas, abah datang kolej saya dengan kakak,aiman dan achik..tetibe je datang..time bitau tu dah ade kat bangi dah..huhu..saya pulak tengah join kursus pengurusan jenazah kat kolej ni..nasib baik belum makan lagi nasi yang disediakan..kalau tak,tak dapat lah abah nak belanja saya makan tengahari..huhu..abah nak ajak keluar makan..tu yang datang ambil saya kat kolej..yahuu..dapat mengubat hati yang sedikit luka ni..cewwah.. =D

Tengah makan2 tu,saya borak2 la dengan abah..saya dapat satu berita sedih..abah kate umai luka kat kepala dan kene jahit 5 jahitan..alahai..kesian kat umai..die panjat para kat sinki tu sebab nak ambil sudu..pastu jatuh tersembam kat lantai dapur..dah la waktu hari die jatuh tu,ummi takde kat rumah sebab balik terengganu tengok wan saya sakit..kesian kat umai..tak pasal2 dapat lah parut kat dahi tu..huhu..

Saya pon terus telefon ke rumah..ade suara comel yang saya rindui menjawab panggilan..umai la..sape lagi..huhu..

saya: umai jatuh ke? sakit tak? kesian adik kak nurul..

umai: haah..jatuh kat sinki..sakiiiit....
(tapi suara tak macam sakit pon..mintak simpati la tuhh..huhu..)

Lepas borak ngan umai,saya kata kat kakak saya..

"nampaknya,semua adik beradik kite ade parut kat dahi..kecuali yue sorang jelah..wah,yue dapat kekalkan rekod tuu!"

Dari kakak sampai ke umai (kecuali saya), semua ade kisah masing2 mendapatkan parut di dahi mereka..huhu..ade yang kene langgar kereta..kene langgar basikal..jatuh tersadung kat kerusi..jatuh kat tangga..huhu..macam2..lasak sungguh mereka ye! hehe..

Tapi,tau tak kakak saya jawab ape??

"Tapi kan yue,dalam adik beradik kite ni,siapa ye yang pernah kene simen tangan die??????"

Erk~tak semena2..saya kene jugak la angkat tangan saya..

"yue yang kene simen...........ok,fine.."


Kesimpulannya.....

siapa yang paling lasak sebenarnya ni?? saya atau mereka??

Takde istilah PALING LASAK..sebab KAMI SEMUA LASAK..sehati sejiwa katekan..huhu.. =)


p/s: umai cepat2 sembuh ye..nak tengok parut baru di dahi umai tuuu..hehehe.. =D

8 pendapat pemerhati pengembaraanku:

waahh..tross update blog sal nii ehh..huhu..like like..=)

 

tetibe teringat kat umai laaa...huhu..

 

sapelah yang kena langgar basikal tuh... tabah sungguh hati dia.. kuang3x..

 

betul3..sungguh tabah..relakan diri je kene langgar..huhu

 

turun harga hantaran. hahah!
*gelak kejam3*

 

elleh dA..jeles la tuh.. :p
tak kesah pon..bukan nak kawen ngan dA pon..huhu..

 

ini tidak adil!!
assalamualaikum...yah x de pon parut kat mke ok...simen tgn pon x penah..jd,sape paling solehah mse kecik2??hahaha

 

ahahaha..sori la..da post berkurun lama nya kat blog ni baru pasan yah pon xde parut gak..ohhh..sopannya adikku sorg ni..haha..sopan dan suka menangis!!! ;P

-Yue yg malas nk login-haha~