| Pengembara . Sebuah . Perjalanan |

"Sesungguhnya seseorang Muslim itu apabila berjalan di Jalan Dakwah, ia tidak berjalan dengan hatinya sahaja tetapi dibawa bersama hati saudara-saudaranya. Justeru itu, setiap pahala yang didapati di sepanjang perjalanannya, pasti akan terbias untuk saudara perjuangannya.."

Pages

Lilypie Kids Birthday tickers

Popular Posts

Acid-Base Titration

Bismillah..

Salam 'Alaykum.
Syukur Alhamdulillah masih ada yang sayang diri ni..terima kasih!

Tajuk entry tak de kene mengena dengan yang hidup atau yang dah meninggal dunia..sedang cari mood untuk menelaah nota2 chemistry sebenarnya ni..acid-base titration bla,bla,bla.. takpe2,kimia senang je..kan3?? =p

sementara tu,meh sini nak story sket pasal semalam dan hari ni..

petang semalam akak datang ambil kat kolej..syarikat abah ada buat dinner..Ikhtisas Companies Group..tak join dinner kolej tapi join dinner abah ni pon da cukup seronok..dah lama rasanya tak kumpul sebelas2 semua sekali..biasanya kakak atau budak2 asrama yang tak ada kalau saya balik rumah..dan sekarang,kakak dah grad..tinggal nak konvo je..alhamdulillah..

dengan abah hensem

abah dan ummi cayang

so,perjalanan ke tempat dinner tu,konvoi dua kereta tapi dari arah yang berbeza..ummi abah acik amin ierah dari rumah..dan yang lain ikut kakak dari bangi dan cheras..boleh tahan la sedapnya..kalau makan pon dah free,banyak la yang di bantai..huhu.. =D

balik dari dinner tu agak lewat..sebab abah kene tunggu sampai habis..hujung acara ada tangkap gambar semua kakitangan..terpaksalah tunggu kejap..tapi berbaloi jugak sebab abah dapat cabutan bertuah..berkat harapan menggunung oleh anak perempuannya,sakinah..haha..tak kesah la semua tu..yang paaaling saya puas hati,saya dapat borak dengan abah sikit2 pasal kerja dia..dengar la luahan isi hati dan komen serba sedikit.. =)

2 permata kecil ku

dan untuk hari ni,saya jadi tour guide usrah kak Liza..nak ziarah rumah adik usrah dia kat klang..tu pon boleh jugak la sesat2 sikit..padahal kawasan tu selalu sangat dah lalu..nak buat macam mana,ini lah saya..memang selalu macam ni lah..huhu..tapi apa yang penting,saya seronok berkenalan dengan adik2 usrah kak Liza dari GMI..budak2 pandai tuu..spm semua gempak2..straight A's sampai 10-11A..huhu..

sampai kat ukm ni around 6.45pm tadi..balik dengan diorang sekali la,senang..boleh saya 'sesat'kan diorang lagi..hehe..tak2,yang ni tak sesat sebab guna "siraatol mustaqim" a.k.a highway plus..kiranya,saya ni takdelah teruk sangat jadi tour guide diorang kan?tolong jangan nafikan ok.. =p

dan esok? biarlah rahsia..ada plan istimewa dengan seseorang.. =)

ok lah..got to go..see you guys later!

wallahua'lam..wassalam =)




.............acid.............base...................acid..............base..........neutral!!

2 pendapat pemerhati pengembaraanku:

hahaha..yang first lagi~~wa..rindu blog ko..ko punye template blog mcm kwn ak punyer..apa2 ponn..mmg menarik..=))

ok..komen psl entry:
hihii..gooo0d luck!!doa sama2 rajen stdy ok!:-)...
best kan dpt kumpul ramai2..bile la adk brdik ak nak wt cm gtuu plaks..=)

 

yeke..template ni da lame da ak simpan..tp takot nk tukar..takut ilang byk bende..tp xde la ilang pon..hik3..

ok,chaiyok2!! bile ko nak balik tin....huhu