| Pengembara . Sebuah . Perjalanan |

"Sesungguhnya seseorang Muslim itu apabila berjalan di Jalan Dakwah, ia tidak berjalan dengan hatinya sahaja tetapi dibawa bersama hati saudara-saudaranya. Justeru itu, setiap pahala yang didapati di sepanjang perjalanannya, pasti akan terbias untuk saudara perjuangannya.."

Pages

Lilypie Kids Birthday tickers

Popular Posts

| weekends |

BiSmiLLaH~

Oleh sebab lama dah tak update blog ni,saya nak story satu story yang tak berapa nak story..
which means,tak menarik pon..
sebab tak menarik la saya nak story kat sini..
ade orang kate,kadang2 yang tak menarik,tak cantik,tak skema tu la yang best..
betul ke? maybe.. :)

it's all about my weekendssss..
yang penuh padat mampat sampai semput2 and nasib baik tak lemas..
but it's ok..
alhamdulillah boleh nafas lagi even ade jugak la semput2..
dah la nafas pendek je rase sejak 2 menjak ni..
tak tahu la ape problem nye dengan peparu ni..hurm..

story yang tak berape nak story ni bermula dengan weekend yang diisi dengan adik2 comel dari tadika mane ntah..
kecik2 dan cute miut..hehe..
main lari2..aerobik..senam bengkang bengkok sket..macam2 ragam!
adik2 ni layan jela kakak2 dan abang2 izish ni..
saya tunjuk matang la sket kan..
tunjuk matang dengan lari sekali dengan dorg la! :p
best..release sket daya tekanan dari berbagai arah ni..
tak tahu lah 'net force' die mencecah zero atau berape dah..

badan kecik tapi lincah benor..cubit skit! geram! huhu..

khuyuk nye mewarna~

ok,continue the story..
next weekend,saya pergi melaka..
balik kampung yang da berkurun tak balik..
ooppss..bukan2..
saya tak balik kampung tapi ade lawatan ko-k..
pergi rumah org2 tua sampai tengahari..
then,kaki dibawa melangkah berjalan melihat dan mentafsir di sekitar kota melaka..
sejarah..sejarah..sejarah..
sesat di kota bersejarah oleh cikgu sejarah undang2,Mr Tan!

hujan sanggup diredah..demi sebuah perjalanan..

with them..

next! next!
and the next weekend pon datang lagi..
weekend yang ni memang memerlukan daya ketabahan yang mencecah hampir nilai luas region integration -ve infinity to infinity of ape ntah saya tak tahu..
sebab nya,saya nak balik jumaat tapi macam2 la..as usual..
memang time2 nak balik ni la macam2 ujian..
pakat buat tembok besar cina kat sekeliling saya pulak..huhu..
but,its ok..let by gone be by gone..
and saya dah dapat pon pulangan atas bayaran kesabaran seluas region tadi tu..
alhamdulillah..semuanya saya pulangkan semula kepada Allah swt..

tembok setinggi mana pon sanggup ku daki..
lautan seluas mana pon sanggup ku renangi..
hutan setebal mana pon sanggup ku redahi..

daki punya daki,berenang punya berenang,redah punya redah..
"okairi!"
kaki jejak kat rumah jugak~hehe..
mission nak teman kan adik ke pesta buku,harus dilaksanakan..
kesian ke die..nak jalan2 tapi tak de teman..
dua minggu sebelum lagi da ajak teman..harap sangat dah tu..
and as a good sister.........
eceh..dah sudah,tak payah nak masuk bakul angkat sendiri ok..

actually,terima kasih sgt2 kat adik saya tu sbb ajak pegi bookfair ni..
sbb ramai je kawan2 saya yang tak berpeluang nak pegi atas kesibukan yang melanda bak ribut taufan ni..
memang busy minggu ni..busy kalah PM..hehe..
kat bookfair tu,kawan2 saya je yang kami terserempak..kawan2 die takde..kesian..huhu..
dari kawan kat sekolah,kawan kat kolej,roomate sendiri (hehe..),and also my ex-naqibah,kak saibah with her husband.. :)

and finally,dis weekend~
waaaa..malas nye nak hadapi weekend yang ni..
nak pergi konsert esok..(padahal ade usrah..lupe lak..hehe..)
tapi masalahnya, saya dapat tahu yang saya one of the selected student math yang kene pergi kem motivasi kat PD..
PD lagi? waaaa..fobia2!!
hope takde ape lah yang buruk berlaku nnt..
and i really10x hope that dis weekend is the best weekend for me!

you know why?

firstly, becoz saya tak nak sia2 kan weekend saya dengan benda yang saya tak suke..so i have to love that camp! pusat wajibkan saya pergi so i have to wajibkan hati untuk ikhlas dengan aturan ini..(budget sedih..huhu..)
secondly, saya harus menjadikan hari2 seterusnya lebih baik dari semalam dan hari ini!
thirdly, sebelum bertolak esok, semua assignment akan di hantar..means??? there is no such bebanan yang saya akan bawa ke PD! let's celebrate it my friendss..ade hikmah tu kene pegi gak..Allah knows the best~ =)


by me: yang masih asyik sering selalu sedang belajar macam mane nak urus mase dengan baik..tolong ketuk saya kalau macam siput sedut ye..mekaseh! (^_-)v

2 pendapat pemerhati pengembaraanku:

huhu..first comment lagi~.suker~..
ok..jom kita nikmati weekend ini sebaik mungkin yer kinah~..insyaAllah...:D

senyuuuuuuumm...:D

 

mmg ade hikmah..tapi masih mencari2 mana hikmah tu..setakat ni,ape yg dapat dr kem di PD adalah kate2 dari mulut org yg takde insurans..nak tolong belikan ke?

*i thought i'm strong enough*hurm..