| Pengembara . Sebuah . Perjalanan |

"Sesungguhnya seseorang Muslim itu apabila berjalan di Jalan Dakwah, ia tidak berjalan dengan hatinya sahaja tetapi dibawa bersama hati saudara-saudaranya. Justeru itu, setiap pahala yang didapati di sepanjang perjalanannya, pasti akan terbias untuk saudara perjuangannya.."

Pages

Lilypie Kids Birthday tickers

Popular Posts

BERHABUK!!! huhuhu~

Bismillahirrahmanirrahim..

ya ampun..kalo korg perasan tarikh yg kat bwh ni,mesti korg setuju punyelah dgn topik kat atas..mane taknye,tahun 2007 kot!huhu..time buat blog ni dulu,saje2 je senanye..title kat atas pon len..kakak nak ajar buat blog,ikot jela..brape umur aku ek time tu??2007..hurm..lepas SPM..time cuti2 tggu result tu kot..time tgh tggu nak masuk matrik..huhu..ehh..bukan la..bulan oktober..so,cuti raye tu..nk dekat ngan final sem1 matrik..hehe..lame dah weii..

nak tau asal x bukak blog ni??psl,aku pon da lupe address blog aku sendirik..hahaha..smalam la..saje2 taip kat search email aku ni > lightofequanimity..then tubik le mende alah ni..akhirnye,aku jumpe jgk..huhu..

tp masalah nye skrg..aku pon xtau nak wat pe ngan blog nih..mgkn akan dibiarkan berhabuk blk kot setelah aku bersihkan die sket2 ni..bg cantik sume pastu aku nk kuar la..bukan ape..aku ni bkn nye pandai tulis2 nih..nak luah perasaan pon aku xreti..kalo cerita sket2 tu boleh la..tu pon kalo ngan kwn2 rapat aku je..ummi pon aku cite gak..sbb nye ummi suke bg pendapat..tp kdg2 aku xsuke gak pendapat ummi..EGO!hehe~

sejak2 ni,aku byk temui kekeliruan yg aku kelirukan sendiri..kire carik masalah la...so,aku dpt simpulkan yg idop aku skrg ni masih byk yg perlu aku belajar dan masih byk yg aku perlu betulkan..byk dosa aku..byk sgt2..kalo aku beritahu kat korg,mesti korg x caye yg aku bleh wat mende2 camtu..tp,nk wat camne kan..jiwa remaja dan yg pasti,x sume manusia tu sempurna..aku mmg menerima byk tarbiyyah yg x sume org lain dpt..mudah sgt perjalanan tarbiyah aku..sangat mudah!tp aku leka..aku lalai..aku xbersyukur dgn semua tu..kalo org yg sgt mencari2 tarbiyah tp susah nk dpt,mesti da ketuk2 kepala aku nih!!psl x gune nikmat ni sebaiknye!!huh~

dah2 la tu..aku bersyukur masih menerima tarbiyyah keluarga,kwn2,akhawat2 yg syg kat aku..aku harap aku tetap thabat dlm ape yg aku lakukan dgn IKHLAS seikhlas2 nye..ameen!

wallahua'lam

"Ya Allah!Kau berilah aku kekuatan dan bimbingan!Janganlah Kau lalaikan aku dgn dunia yg tidak kekal ini.Jangan Kau lalaikan aku dari mengingatiMu.Kau berkatilah hidup aku, keluarga dan sahabatku.Dan Kau rahmatilah kami dengan naungan mahabbah kasih MU,Ya Rabb!!"

1 pendapat pemerhati pengembaraanku:

caya la cahaya ketenangan!!.dah berjaya update tu.huhu. mmg sume org tak lari dari kesilapan.masing2 byk dosa.same la kite..semoga kite terus mendapat petunjuk dan hidayahye...