~In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful~
ALHAMDULILLAH..bersyukur kehadrat Allah kerana dengan Kebesaran dan nikmat Kasih Sayang-Nya, aku masih hidup dan sihat sejahtera di dalam IMAN dan ISLAM..insyaAllah,ameen~
Ujian yang dihadapi pada hari-hari yang sebelum ini, harap dapat menguatkan aku dan sahabat2 semua..sesungguhnya, ujian yang ditimpakan adalah sebagai tanda Allah masih sayang dan masih peduli pada hamba2-Nya yang lemah ini..
Dan Alhamdulillah, ujian yang datang disusuli juga dengan bantuan Yang Maha Hebat..Tiada yang lain tempat untuk kami bergantung harap dan tempat kami memohon perlindungan..Hanya kepada-Mu, Ya Rabb!
(Pengalaman dua hari yang lalu sungguh2 menguji aku..aku benar2 rasa teruji!)
************
Tika Ujian Dunia Menghampiri~
Sedar tak sedar, sekarang dah mula study week..minggu depan dah final exam..(waaa..takutnye~) Persediaan untuk final exam ni, makin rancak diperhebatkan oleh semua mahasiswa mahasiswi..yelah, semua mahu terbaik kan..
InsyaAllah, usaha kita semua tidak akan disia2kan Tuhan..Jika bukan dibalas dengan kejayaan, InsyaAllah akan dibalas dengan deretan kebaikan yang lain..ameen! =)
Aku pon apa kurangnya..belajar itu kan matlamat utama aku masuk UKM ni (nak ingatkan diri ni balik..supaya tak lupa..hehe..) Disamping matlamat2 utama lain, pelajaran aku di UKM satu yang perlu aku utamakan juga..
Dan InsyaAllah, aku akan berusaha sehabis baik untuk naikkan semula pointer aku (kantoi pointer penah jatuh..huhu..) Yang dah berlalu tu, tinggalkan sebagai sejarah untuk diambil iktibar bersama..naik,turun,terbangun,terjatuh,tersungkur..itu lumrah kehidupan..apa yang penting,USAHA!
gambar ni diambil special dari Kak Haz ku..thanx! Cantik Kak Haz edit.. =)
Berikut adalah hari-hari yang bakal aku 'berperang' dengan bersenjatakan pen,pensel,pembaris dan senjata utama->KALKULATOR..hehe..
27 Okt: Etika Dalam Kegiatan Sains dan Teknologi
(such a boooring subject..tapi kadang2 macam seronok jugak bila ada kait2 dengan Islam..anything about Islam is interesting right??hehe)
29 Okt: Numerical Method
(senang tapi sangat banyak rumus yang pening..adoi~Dr. Nas,lecturer subjek ni @ mentor aku yang tersayang..haha..)
31 Okt: Kursus Pengurusan Persatuan I
(no komen~tak larat nak komen dah..huhu..)
2 Nov: Calculus Complex
(betul2 complex!)
3 Nov: Statistics II
(pembentangan projek rabu ni..waaa..takut2..jangan tanya soalan merepek2 sudah~)
5 Nov: Operations Research
(interesting subject..lecturer pon comel je..ngee~)
9 Nov: Pengenalan Insurans dan Takaful
(teringat kat perkataan 'kin'..semua nak kait ngan nama aku..haha..)
***********
BITTAUFIQ WANNAJAH buat sahabat2 yang nak exam ye..moga kejayaan milik kita semua,biiznillah..
~Pergi ke medan exam dengan iman dan pulang darinya nanti dengan iman yang makin bertambah-tambah~
(ganbate ne!)
Pray for me ;)
p/s: tetibe rase tak sabar2 nak exam pasal nak cepat2 habis..hehehe.. =)




5 pendapat pemerhati pengembaraanku:
GOODLUCK!!!!
thanx..gud luck juga..
salam ziarah,kinah..^_^
بالتوفيف والنجاح، برك الله فيكِ (^-^)
jazakillah kak gee.. :)
Post a Comment