In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful
Sedang aku lena dibuai mimpi tadi..(padahal tak mimpi pape pon..hehe..)
Tiba2 lagu Micheal Heart berlagu rancak dari henpon ku.
"A blinding flash of white light. Lit up the sky over gaza tonight. People running for cover. Not knowing whether they're dead or alive. They came with their tanks and their planes. With ravaging fiery flames. And nothing remains.."
Belum sempat lagu tu habis,dalam kemalasan,aku gagahkan jua menggapai henponku yang tak berapa jauh dari aku.Rumate aku tengah study,tak leh bising2. So,aku pon jawab jela.
Ohh..ca rupe2nye..huhu..
Dan bermulalah perbualan ringkas aku dengan ca...
Tiba2 lagu Micheal Heart berlagu rancak dari henpon ku.
"A blinding flash of white light. Lit up the sky over gaza tonight. People running for cover. Not knowing whether they're dead or alive. They came with their tanks and their planes. With ravaging fiery flames. And nothing remains.."
Belum sempat lagu tu habis,dalam kemalasan,aku gagahkan jua menggapai henponku yang tak berapa jauh dari aku.Rumate aku tengah study,tak leh bising2. So,aku pon jawab jela.
Ohh..ca rupe2nye..huhu..
Dan bermulalah perbualan ringkas aku dengan ca...
Aku: Ye,ca..kenapa?
Ca: Buat ape tu? Tido dah eh?
(kantoii..die dapat detect la plak aku da tido..hehe..)
Aku: Ha'ah. Da tido da..nak bangun la ni..nak belajar statistik jap lagi..kenapa?
(aku ni,mmg suke tanye kenapa?da terbiasa laa..ummi pon da marah.."tak boleh ke kalo ummi nak tanye?" erk~)
Ca: Ohh..yeke..tadi exam macam mane?
(aik?aku tak de la plak bitau die aku exam hari ni..tapi sekarang ni musim exam kan..pe yg peliknye..)
Aku: (erk? Terkedu sebentar..) Oh,hurm..ok2..ok je exam tadi..
(tak de la ok sangat pon..)
Ca: Ohh..exam bila plak lepas ni?
Aku: Sabtu plak.
Ca: Ohh..sabtu..ok,good luck exam.
Aku: Ok.Thanx.. :)
End Call.
Aku pon sambung la balik tido nye.. :D
Konon je tadi janji nak bangun sambung belajar.hehe..
Best nye la dapat kakak caring macam ni.
Dua2 kakak aku caring.
Walaupun kitorang selalu gado2.hehe..
Kakak tunjukkan caring die dengan caranya tersendiri.
Ca pon same. Ade gaya tersendiri tu..huhu.. :p
Dulu,aku selalu merungut kat umi.
"Umi,yue nak abang..kan best kalo ade abang..caring.."
"Kalo nak abang,kawin jela. Dapat la abang."
Haha..Terbahak aku gelak..kecik2 dulu kan,mane la pikir pasal kawin2 ni sume..huhu..
"Ala..tak nak abang yang tu..nak abang kandung jugak.."
"Kalo camtu,meh sini masuk balik semua sembilan2 dalam perut umi..pastu yue nak tukar yang mane jadi laki? Kakak ke ca?"
Haha..aku pon gelak jela dengan usikan mak aku tu..
Namun aku bersyukur.
Punya dua orang kakak.
Yang aku boleh cerita macam2,minta pendapat.
Bila fikir2 balik,kalo dengan abang kandung,susah kot kalo nak cerita2 sangat.
Orang laki kadang2 bukan faham sangat masalah orang perempuan ni.hehe.
(Kadang2 je ye..tak semua abang macam tu kot..huhu..)
Ca: Buat ape tu? Tido dah eh?
(kantoii..die dapat detect la plak aku da tido..hehe..)
Aku: Ha'ah. Da tido da..nak bangun la ni..nak belajar statistik jap lagi..kenapa?
(aku ni,mmg suke tanye kenapa?da terbiasa laa..ummi pon da marah.."tak boleh ke kalo ummi nak tanye?" erk~)
Ca: Ohh..yeke..tadi exam macam mane?
(aik?aku tak de la plak bitau die aku exam hari ni..tapi sekarang ni musim exam kan..pe yg peliknye..)
Aku: (erk? Terkedu sebentar..) Oh,hurm..ok2..ok je exam tadi..
(tak de la ok sangat pon..)
Ca: Ohh..exam bila plak lepas ni?
Aku: Sabtu plak.
Ca: Ohh..sabtu..ok,good luck exam.
Aku: Ok.Thanx.. :)
End Call.
Aku pon sambung la balik tido nye.. :D
Konon je tadi janji nak bangun sambung belajar.hehe..
Best nye la dapat kakak caring macam ni.
Dua2 kakak aku caring.
Walaupun kitorang selalu gado2.hehe..
Kakak tunjukkan caring die dengan caranya tersendiri.
Ca pon same. Ade gaya tersendiri tu..huhu.. :p
Dulu,aku selalu merungut kat umi.
"Umi,yue nak abang..kan best kalo ade abang..caring.."
"Kalo nak abang,kawin jela. Dapat la abang."
Haha..Terbahak aku gelak..kecik2 dulu kan,mane la pikir pasal kawin2 ni sume..huhu..
"Ala..tak nak abang yang tu..nak abang kandung jugak.."
"Kalo camtu,meh sini masuk balik semua sembilan2 dalam perut umi..pastu yue nak tukar yang mane jadi laki? Kakak ke ca?"
Haha..aku pon gelak jela dengan usikan mak aku tu..
Namun aku bersyukur.
Punya dua orang kakak.
Yang aku boleh cerita macam2,minta pendapat.
Bila fikir2 balik,kalo dengan abang kandung,susah kot kalo nak cerita2 sangat.
Orang laki kadang2 bukan faham sangat masalah orang perempuan ni.hehe.
(Kadang2 je ye..tak semua abang macam tu kot..huhu..)
Terima kasih atas segalanya,kakak,ca.
(hehe..jangan kembang2 plak sudey~ :p)
p/s: Hurm..aku ni pon seorang kakak juga..adik aku ade 6 orang..macam mane plak aku dengan adik2 aku tu?dah cukup caring ke??dah cukup baik ke??dah cukup membantu mereka ke??hurm..


2 pendapat pemerhati pengembaraanku:
da cukup daa...cukup makan..haha..:D
xd la..ko da cukup baek..=))
haha..aku memang sentiasa cukup makan daa..tengok badan le..erk~ hehe.. :p
hihi..ko plak,makcik yg baik memandangkan ko xde adik..makcik yg sgt baik dan penyayang..terutama untuk muaz!muaz yg comel..ngee~
Post a Comment